Δημοσιεύθη:
13.2.08 @ 5:23 μ.μ.
Ετικέτες:




 

Ακυρολεξίες

You keep using that word. I do not think it means what you think it means. (The Princess Bride)

Η κ. Κουναλάκη γράφει στην Καθημερινή:

Oι μπλόγκερ δεν θέλουν να δουν το βίντεο του Ζαχόπουλου, οι μπλόγκερ απαιτούν δεντροφύτευση της Πάρνηθας τώρα, οι μπλόγκερ διεκδικούν εφαρμογή του διευρυμένου ωραρίου στο μετρό. Ποιοι είναι λοιπόν οι μπλόγκερ με τα τόσο ανομοιογενή αιτήματα;


ανομοιογενής -ής -ές [anomiojenís] Ε10: 0 α. που δεν ανήκει στο ίδιο γένος ή είδος με άλλον, που έχει διαφορετική προέλευση, σκοπούς, τάσεις: Ανομοιογενή φαινόμενα / στοιχεία. Ανομοιογενείς απόψεις.

Τι το ανομοιογενές έχουν αυτά τα αιτήματα; Καίτοι καλύπτουν διάφορα αντικείμενα, είναι όλα συμβατά μεταξύ τους (δεν αντιφάσκουν) και σχετικά εύκολα ομαδοποιήσιμα ως εκφάνσεις στοιχειώδους δημοκρατικής ευαισθησίας.

Κάθε εφημερίδα ή περιοδικό που σέβεται τον εαυτό του έχει ορισμένους ρεπόρτερ ή κριτικούς που διαθέτουν μπλογκ, αναμεσά τους, οι «Τάιμς της Νέας Υόρκης», ο «Γκάρντιαν», το «Νιου Γιόρκερ» και φυσικά η «Καθημερινή». Κάθε άθλημα, κάθε πόλεμος, κάθε τυφώνας γεννάει μια νέα φουρνιά μπλόγκερ, οι οποίοι ενίοτε ξεπερνούν σε εγκυρότητα και ταχύτητα τα συμβατικά ΜΜΕ, επισημαίνει σε πρόσφατο άρθρο του το New York Review of Books. Για την όπερα μπορεί κανείς να διαβάσει το Sieglinde’s Diaries ή το My Favorite Intermissions, που συντάσσεται από τακτικούς επισκέπτες της Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης ή ακόμη το Opera Chic με έδρα το Μιλάνο, το οποίο παρακολουθεί τα τεκταινόμενα στη Σκάλα. Για το Ιράκ υπάρχουν μπλογκ που γράφονται από Ιρακινούς μπλόγκερ, Αμερικανούς στρατιώτες ή ακαδημαϊκούς, όπως το Informed Comment του Χουάν Κόουλ, που αναλύει και μεταδίδει νέα από το μέτωπο.

(...)

Οσο για το στυλ γραψίματος, είναι ελλειπτικό, χωρίς σημεία στίξης. Μοιάζει με προφορικό λόγο και τα συναισθήματα ενίοτε περιγράφονται με σύμβολα όπως :-) ή :-( (που υποδηλώνουν χαρά και λύπη αντίστοιχα).


Τα περί ελλειπτικού στυλ γραψίματος "χωρίς σημεία στίξεως" ισχύουν και για τους "ρεπόρτερ και κριτικούς" που διαθέτουν μπλόγκ ή για τα μπλόγκ με θέμα την όπερα που αναφέρονται; Ή μήπως το στυλ αυτό κυριαρχεί στα μπλόγκ από ακαδημαϊκούς;

Για να κατακτήσουν λοιπόν τη δόξα στον κυβερνοχώρο, οι μπλόγκερ δοκιμάζουν τα πάντα, σκορπούν φήμες, διαδίδουν ψεύδη, δημιουργούν τεχνητές αντιπαραθέσεις, κατασκευάζουν ανύπαρκτα πρόσωπα και μεταδίδουν τα πλέον εξωφρενικά βίντεο, διεκδικώντας επάξια τον τίτλο των ιερόδουλων του κυβερνοχώρου.


ιερόδουλος η [ieróδulos] Ο36 & ιερόδουλη η [ieróδuli] Ο32: (συνήθ. επίσ. ) η πόρνη, η γυναίκα που εκδίδεται κατ' επάγγελμα. [λόγ. < ελνστ. ἱερόδουλος `δούλη που εργάζεται ως εταίρα σε ναό΄· ιερόδουλ(ος) μεταπλ. -η κατά τα άλλα θηλ. σε -η για προσαρμ. στη δημοτ.]

Οι ιερόδουλες του φυσικού χώρου (sic) παλεύουν για την κατάκτηση της δόξας, "σκορπούν φήμες, διαδίδουν ψεύδη και δημιουργούν τεχνητές αντιπαραθέσεις"; Αν όχι, τότε σε ποιά ακριβώς ομοιότητα στηρίζεται η παρομοίωση;

Επίσης, αν οι μπλόγκερς είναι "οι ιερόδουλοι του κυβερνοχώρου" (sic), με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, τότε πως, όπως μας πληροφορεί αλλού το άρθρο, "ενίοτε ξεπερνούν σε εγκυρότητα και ταχύτητα τα συμβατικά ΜΜΕ, επισημαίνει σε πρόσφατο άρθρο του το New York Review of Books";

Υ.Γ Να προσθέσουμε επίσης ότι ο όρος "κυβερνοχώρος" προκαλεί τον γέλωτα (και ανάμνησες δεκαετίας του ενενήντα) και καλό είναι να αντικαθίσταται με τον όρο διαδίκτυο.

(Το άρθρο ανακάλυψε ο κος. Μαντζούριος)

ΠΡΟΣΘΗΚΗ: Το άρθρο είναι σε μεγάλο του μέρος μεταφρασμένο (ορισμένοι κακόβουλοι θα έλεγαν κλεμένο) από το New York Times Review Of Books. Τυχών αδυναμίες οφείλονται κυρίως σε μεταφραστικά σφάλματα και σε χαμηλής ποιότητος ενβόλιμες προσθήκες.

2 σχόλια:

Τη μούντζα στη νοηματική των βλάκερς πως τη σημειώνουν; Μήπως έτσι -|||- συμβολίζοντας το ανοιχτό πενταδάχτυλο της κίνησης;
Τι είναι αυτά που γράφουν; Όταν τελειώσουν το κείμενο, το ξαναδιαβάζουν, ή μπαμ κι όποιον πάρει ο χάρος ή μάλλον ο δημοσιογράφος;

(Τελικά χρησιμοποίησηα πολλά σημεία στίξης, άρα δεν είμαι βλάκερ...)


Στο buzz είδα το άρθρο, υπάρχουν δυο-τρία θυμωμένα ποστ. Εμένα μια χαρά μου φαίνεται η αναλογία, αν εξαιρέσεις ότι οι ιερόδουλες δουλεύουν στα σπίτια. Ενώ οι μπλόγκερ κάνουν πεζοδρόμιο.

Αν καλοσκεφτεί κανείς τους δύο ευφημισμούς, ιερόδουλη και πεταλουδίτσα, εχμ δεν βγάζει κανένα σπουδαίο συμπέρασμα. Αν και ένας φιλελεύθερος (παρα)νόας θα μπορούσε να συνδέσει από τη μία τον κεντρικό σχεδιασμό του οίκου ανοχής με τη θρησκεία, και από την άλλη τον ελεύθερο ανταγωνισμό του καλντεριμιού με τη φαντασία.

Αλλά αφού δεν τολμάνε να τα πουν αυτοί, τα λέω εγώ.

(ο αντιμαντζουριαυτού)
((πρώτη φορά που άκουσα τη λέξη ιερόδουλος πρέπει να ήταν επί παπαχρόνη))