Δημοσιεύθη:
26.3.07 @ 11:04 μ.μ.
Ετικέτες:




 

Τρόπος του ομιλείν

Οι πολλοι και οι λίγοι

Υπάρχουν δυό ειδών άνθρωποι.

Αυτοί που ρίχνουν βόμβες κι αυτοί που μιλάνε. Εμείς ανήκουμε στους δεύτερους.

Αυτοί που μιλάνε είναι πιό πολλοί από αυτούς που ρίχνουν βόμβες. Δηλαδή εμείς είμαστε πολλοί.

Απ αυτούς που μιλάνε υπάρχουν δυό ειδών. Αυτοί που υποστηρίζουν αυτούς που ρίχνουν βόμβες και αυτοί που δεν τους υποστηρίζουν. Εμείς ανήκουμε στούς δεύτερους.

Αυτοί που δεν υποστηρίζουν αυτούς που ρίχνουν βόμβες είναι πιό πολλοί από αυτούς που τους υποστηρίζουν. Εμείς είμαστε οι πολλοί.

Απ αυτούς που δεν υποστηρίζουν μιλώντας αυτούς που ρίχνουν βόμβες, υπάρχουν δυό ειδών. Αυτοί που δεν τους υποστηρίζουν αλλά μιλούν με τον τρόπο αυτών που ρίχνουν βόμβες και αυτούς που δεν τους υποστηρίζουν και δεν μιλούν με τον τρόπο αυτών που ρίχνουν βόμβες.

Αυτοί που δεν υποστηρίζουν αυτούς που ρίχνουν βόμβες και δεν μιλούν με τον τρόπο τους, είναι οι λίγοι.
Α.Φαρμ.



Άλλως πως:

"Το άτομο, που αυτή η άγονη θεαματική σκέψη το έχει σημαδέψει πιο βαθειά απ’ οποιοδήποτε άλλο στοιχείο της διαμόρφωσης του, τίθεται έτσι εξαρχής στην υπηρεσία της κατεστημένης τάξης πραγμάτων, ενώ η υποκειμενική του πρόθεση μπορεί να ήταν εντελώς αντίθετη με μια τέτοια κατάληξη. Στην ουσία, θα μεταχειριστεί την γλώσσα του θεάματος γιατί είναι η μόνη που του είναι οικεία: αυτή με την οποία του έμαθαν να μιλάει. Αναμφίβολα θα επιδιώξει να φανεί εχθρός της ρητορικής του, αλλά θα χρησιμοποιήσει το συντακτικό του." (Γ-Ε. Ντεμπόρ, Σχόλια Πάνω στην Κοινωνία του Θεάματος)

33 σχόλια:

Αυτοί που δεν υποστηρίζουν αυτούς που ρίχνουν βόμβες και δεν μιλούν με τον τρόπο τους, είναι οι λίγοι.

Από πότε οι δικηγόροι εθνικών καθαρά περιόχων δεν υποστηρίζουν αυτούς που ρίχνουν βόμβες, και δεν μιλουν με τον τρόπο τους;

Μην αγχώνεσαι πάντως. Είστε μπόλικοι!


πρέπει να πείς: Αυτοί που πατάνε κουμπιά, και όχι αυτοί που ρίχνουν βόμβες. Γιατί σήμερα αυτοί που ρίχνουν βόμβες μπορεί -πρόσεξε λέω μπορεί- να ανήκουν σε αυτούς που δεν πατάνε κουμπιά και δεν υποστηρίζουν αυτούς που πατάνε κουμπιά.
"Ξέρω ποιός είσαι, του είπε, είσαι ο εχθρός μου. Ενας φανατικός πιστός. Ενας ενάρετος που έχει κάποια αποστολή......
Κάποιος που πατά κουμπιά και στέλνει πυραυλους να σκοτώσουν ανθρώπους, ενώ ο ίδιος κρύβεται σε ένα καταφύγιο και δεν κινδυνεύει."
Ursula Le guin, Οι ραψωδοί της γνώσης.
ωραίο κείμενο επέλλεξες. πολύ ωραίο!


Είμαστε δυό,
είμαστε τρείς,
είμαστε χίλιοι δεκατρείς,
καβάλα πάμε στον καιρό,
με τον καιρό με την βροχή...


Dr. έφα:

Από πότε οι δικηγόροι εθνικών καθαρά περιόχων δεν υποστηρίζουν αυτούς που ρίχνουν βόμβες, και δεν μιλουν με τον τρόπο τους;

"Δικηγόροι εθνικών καθαρά περιοχών"; Σαν να μιλάει ο Χόλμπρουκ.

Και εις ανώτερα η αριστερή σκέψη...

ange-ta, greg, χαιρετώ.


Όχι και Χόλμπρουκ!!! Διαστάυρωση Ολμπράιτ με Ράις είμαι! Κατευθείαν πράκτορας του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού!

Καλύτερα νομίζω από αποτυχημένες διασταυρώσεις Κωλοκοτρώνη με Ντεμπόρ.

Τότε στον πόλεμο του Κοσόβου είχε βγει μία αφίσα. Που ρώταγε: Εσείς με ποιους είστε; Εσείς ποιοι είστε;

Οι σύντροφοι είχαν τη στοιχειώδη νοημοσύνη να καταλάβουν ότι στους μανιχαισμούς (Μιλόσεβιτς - Αμερικάνοι), δεν απαντάς διαλέγοντας έναν απο αυτούς αλλά σπάζοντας τον.

Και ρε greg αφού είστε τόσοι πολλοί, τι μας τα ζαλίζετε με τα σύνδρομα καταδίωξης; 3000 χρόνια έχετε επιβιώσει μέσα σε απειλές και συνθήκες πολύ πιο άσχημες των σημερινών! Τι αγχώνεστε;


@ Dr. Strangelov3

Άγχος; Απατάσθε!
Το άγχος το έχουν οι από 'κεί πλέον...

Και προσπαθούν να μας τσουβαλιάσουν υπό την σκέπη του Καρατζαφέρη!

Αλλά δεν μας χωράει το τσουβάλι. Και σπρώξε-σπρώξε το μόνο που κατάφεραν είναι να το σκίσουν! Δεν είχαν αναρωτηθεί οι ανόητοι...

ΠΟΣΑ ΑΠΙΔΙΑ ΠΙΑΝΕΙ Ο ΣΑΚΚΟΣ;


Στρατηγικό τους λάθος. Ας πρόσεχαν. Έπρεπε να σας άφηναν να κυλιέστε στις λάσπες του του εθνικισμού και του πατριωτισμού σας.


Για κοίτα που η λέξη πατριωτης, έχει καταντήσει να είναι βρισιά.
Αλλα, δεν μας λες δρ strangelov και ρωτάω σοβαρα και σε παρακαλώ να απαντήσεις χωρίς ειρωνία, η να μην απαντήσεις καθόλου. Με ποια λέξη την αντικαθιστάς;


Όχι και Χόλμπρουκ!!! Διαστάυρωση Ολμπράιτ με Ράις είμαι! Κατευθείαν πράκτορας του αμερικάνικου ιμπεριαλισμού!

Είπαμε: " τίθεται έτσι εξαρχής στην υπηρεσία της κατεστημένης τάξης πραγμάτων, ενώ η υποκειμενική του πρόθεση μπορεί να ήταν εντελώς αντίθετη με μια τέτοια κατάληξη".

Τότε στον πόλεμο του Κοσόβου είχε βγει μία αφίσα. Που ρώταγε: Εσείς με ποιους είστε; Εσείς ποιοι είστε;

Οι σύντροφοι είχαν τη στοιχειώδη νοημοσύνη να καταλάβουν ότι στους μανιχαισμούς (Μιλόσεβιτς - Αμερικάνοι), δεν απαντάς διαλέγοντας έναν απο αυτούς αλλά σπάζοντας τον.


Φοβερή στρατηγική σκέψη οι σύντροφοι. Κρίμα που δόθηκαν τα βραβεία Λένιν για φέτος...


περί πατριωτισμού:
"Ξένοι μου είναι και χωρατό οι τωρινοί,


Και


Είμαι εξορισμένος από κάθε πατρική και μητρική γη".
ταδε έφη Ζαρατούστρας


Χα χα χα Δείτε την νέα ταινία Κοίτα ποιος μιλάει ΙV.
"Εξαρχής στην υπηρεσία της κατεστημένης τάξης πραγμάτων," δεν είμαι εγώ! Και είναι προφανές γιατί δεν είμαι εγώ. Δεν μιλάω ΕΓΩ υπέρ των εθνών σε ένα κόσμο 200 και κάτι εθνών, ΕΣΥ μιλάς και ΕΣΥ υπερασπίζεσαι κάτι που ήδη υπάρχει (τα έθνη κράτη). Αν δεν είναι ένας κόσμος χωρισμένος σε έθνη "κατεστημένη τάξη πραγμάτων" τότε τι είναι;

"ενώ η υποκειμενική του πρόθεση μπορεί να ήταν εντελώς αντίθετη με μια τέτοια κατάληξη".

"Αυτοί που σκέφτονται ανταγωνιστικά δεν εξετάζουν ψυχολογικά κίνητρα και προθέσεις επιλογών (τις αφήνουν πεταμένες κάτω σαν τα φθινοπωρινά φύλλα, να στρώνουν το δρόμο για την κόλαση). Εξετάζουν στάσεις, θέσεις, πράξεις και συμπεριφορές."

Το έχω γράψει και το έχω δημοσιεύσει.

Μα μη στενοχωριέσαι! Η χρονιά είναι ακόμη μπροστά μας! Έχεις να κάνεις ακόμα πολλά κατορθώματα! Και που ξέρεις μπορεί να είσαι εσύ ο τυχερός για το βραβείο Λένιν!

Εν πάσει περιπτώσει ακόμα και αυτό να μην πάρεις υπάρχει πάντα και το βραβείο Στάλιν να πάρεις. Νομίζω ότι έχεις σοβαρές πιθανότητες και για αυτό.

Μεγάλε ο σερβικός στρατός στον εμφύλιο της Γιουγκοσλαβίας είχε 300.000 λιποτάκτες.

Με αυτούς ήμουνα, είμαι και θα είμαι.

Ange-ta, θα σου απαντήσω ειλικρινά και σοβαρά. Δεν πιστεύω στις ταυτότητες, στις ΟΠΟΙΕΣ ταυτότητες, πιστεύω στις σχέσεις (σαν κίνηση), στις συμπεριφορές και στις πράξεις. Ακόμα και έτσι όμως, αν ήμουν αναγκασμένος να υπερασπιστώ μία ταυτότητα σίγουρα δεν θα υπερασπιζόμουνα κάποια που δεν την έχω επιλέξει. Και όπως και να το κάνουμε, το έλληνας δεν το έχω επιλέξει. Στην καλύτερη έτυχε, στη χειρότερη επιβλήθηκε.
Και ναι το πατριώτης είναι βρισιά.


"Εξαρχής στην υπηρεσία της κατεστημένης τάξης πραγμάτων," δεν είμαι εγώ! Και είναι προφανές γιατί δεν είμαι εγώ. Δεν μιλάω ΕΓΩ υπέρ των εθνών σε ένα κόσμο 200 και κάτι εθνών, ΕΣΥ μιλάς και ΕΣΥ υπερασπίζεσαι κάτι που ήδη υπάρχει (τα έθνη κράτη). Αν δεν είναι ένας κόσμος χωρισμένος σε έθνη "κατεστημένη τάξη πραγμάτων" τότε τι είναι;

Πέρα από 200 και κάτι έθνη, υπάρχουν επίσης ήδη 6.000.000.000 άνθρωποι. Μήπως και αυτοί, ως "υπάρξαντες" είναι "κατεστημένη τάξη πραγμάτων" και πρέπει να τους πολεμήσουμε;

Θυμίζω ότι κατεστημένο δεν λέμε ιστορικά κάτι που απλά υπάρχει, αλλά αυτό που έχει επιβληθεί και διοικεί, το λεγόμενο "καθεστώς" (status quo).

Με ενδιαφέρει πάντως να μάθω τα σχέδια σου για να πολεμήσεις πχ. το έθνος των Ζουλού. Θα ακολουθήσεις άραγε την τακτική των εγγλέζων ή έχεις κάποιο άλλο μεγαλεπίβολο σχέδιο, π.χ. υποχρεωτική εκπαίδευση στην Ζουλουλάνδη υπερ της παγκόσμιας αταξικής κοινωνίας;

"ενώ η υποκειμενική του πρόθεση μπορεί να ήταν εντελώς αντίθετη με μια τέτοια κατάληξη".

"Αυτοί που σκέφτονται ανταγωνιστικά δεν εξετάζουν ψυχολογικά κίνητρα και προθέσεις επιλογών (τις αφήνουν πεταμένες κάτω σαν τα φθινοπωρινά φύλλα, να στρώνουν το δρόμο για την κόλαση). Εξετάζουν στάσεις, θέσεις, πράξεις και συμπεριφορές."

Το έχω γράψει και το έχω δημοσιεύσει.


Ε, τότε αυτό τα λύνει όλα. Όπως λέει και ένα παλαιό ευφυολόγημα: "Ξέρω μόνο ό,τι έχω διαβάσει στα βιβλία που έχω γράψει".

Σου διέφυγε βέβαια ότι και το συγκεκριμένο απόσπασμα "στάθεις, θέσεις, πράξεις και συμπεριφορές" εξετάζει, δηλαδή λέει ότι το άτομο: "τίθεται έτσι εξαρχής στην υπηρεσία της κατεστημένης τάξης πραγμάτων". Όσο για την πρόθεση λέει ότι είναι επουσιώδης, αφού "η υποκειμενική του πρόθεση μπορεί να ήταν εντελώς αντίθετη με μια τέτοια κατάληξη".

Επομένως απαντάς ή επαυξάνεις το απόσπασμα με το δικό σου;

Δεν πιστεύω στις ταυτότητες, στις ΟΠΟΙΕΣ ταυτότητες, πιστεύω στις σχέσεις (σαν κίνηση), στις συμπεριφορές και στις πράξεις. Ακόμα και έτσι όμως, αν ήμουν αναγκασμένος να υπερασπιστώ μία ταυτότητα σίγουρα δεν θα υπερασπιζόμουνα κάποια που δεν την έχω επιλέξει. Και όπως και να το κάνουμε, το έλληνας δεν το έχω επιλέξει. Στην καλύτερη έτυχε, στη χειρότερη επιβλήθηκε.

Πρόκειται για μια τραγική παρανόηση, τελείως έωλη. Το μόνο που έτυχε ήταν ότι γεννήθηκες εδώ. Το ότι είσαι έλληνας δεν "έτυχε", είναι αποτέλεσμα όλης της διαδικασίας διαμόρφωσης της προσωπικότητας σου. Αν αφαιρέσουμε τα χαρακτηριστικά που προσέλαβες στον τόπο αυτό (πολιτισμικά, πολιτικά, γνώσεις κλπ) δεν απομένει παρά μια μηδαμινή αφαίρεση, ούτε καν "άνθρωπος" ολοκληρωμένος. Ο καθένας συγκροτείται συγκεκριμένα, σε συγκεκριμένο τόπο, χρόνο, πολιτισμό, περιβάλλον, σχέσεις κλπ.

Δεδομένου ότι δεν πιστεύεις στις ταυτότητες αλλά στις "στις σχέσεις" θα πρέπει να σκεφτείς ότι όλες οι σχέσεις διαμόρφωσης σου έλαβαν χώρα σε συγκριμένα πλαίσια, ήτοι ελληνικά. Το ότι είσαι έλληνας πχ. αντιεξουσιαστής ή έλληνας φασίστας, ή έλληνας απολιτικός γιεγιές δεν αναιρεί το πλαίσιο, το εξειδικεύει. Δεν χάνεις το ένα πλαίσιο δηλαδή για να ενδυθείς το άλλο. Ακόμα και αν πιστεύεις, χυδαιομαρξιστικά, ότι όλο σου το είναι καθορίζεται από τις σχέσεις παραγωγής, την οικονομία, την εργατική πάλη κλπ., δεν θα πρέπει να ξεχνάς ότι άλλη είναι η ιστορία αυτών στην Αμερική πχ. και άλλη στην Χιλή ή την Ελλάδα.

Παραθέτω δε και το εξής:

Αλλος γεννιέται γυναίκα, δεν τόν ρώτησε κανείς, γυναίκα γεννήθηκε - δεν είναι ούτε καλο, ούτε κακό αυτό - έτσι έτυχε και η ολοκλήρωσί της είναι να κάνη παιδιά - ή ότι τέλος πάντων αποφασίσει η ίδια. Μπορεί να μήν της αρέσει που ναι γυναίκα όμως πρέπει να τό δεχτή και να καταλάβη αυτο: πώς μήτε καλό είναι μήτε κακό παρά μόνο είναι αυτό που θα τό κάνη η ίδια να είναι.

Αλλος γεννήθηκε αμερικανός βλάχος από τό τέξας - μπορεί να μην του αρέσει, αλλά έτυχε.

Υπάρχουν άλλωστε και πιό δύσκολα πράγματα. Μπορεί π.χ να γεννηθής μογκολάκι, με τρισωμία 21, τυφλός ή κωφάλαλος. Δεν το επέλεξες, συμβαίνουν αυτά, έτυχε, είσαι εσύ. Μήτε καλό είναι, μήτε κακό, είναι ζωή, θα γίνουν τόσο καλό ή τόσο κακό όσο εσύ τα κάνεις.

Κι άλλος γεννήθηκε Παλαιστίνιος. Μπορεί να μην του αρέσει, να μισή την γλώσσα του, να θεωρεί τα γαλλικά πιό εύηχα, να μισή τόν Αραφάτ, τόν τόπο του, που ναι μιά ξεραίλα σκέτη, να γουστάρη τόν Καναδά και τό γκαζόν.

Είναι κι αυτό μιά αναπηρία - μογκολάκι ο ένας, Παλαιστίνιος ο άλλος, Ελληνες εμείς - δεν υπάρχει αμφιβολία περί αυτού - οι λέξεις αυτές δηλώνουν πολύ λιγότερα πράγματα από αυτά που είμαστε.

Ομως, κι εκεί κρίνεται ο άνθρωπος, αν εχει κότσια κι αν αξίζει να λέγεται άνθρωπος, δεχόμεθα τήν τύχη, τήν υποχρέωσι, αναγνωρίζουμε τήν ανθρώπινη ατέλεια, και πολεμάμε στήν θέσι που μας έτυχε. Κρίμα, θέλαμε να μασταν αστροναύτες του μέλλοντος, το ίδιο όμως ήθελε κι ο σκλάβος πού σταυρώθηκε δίπλα στόν Σπάρτακο. Αυτό μας έτυχε, μ αυτό πολεμάμε.

Υπάρχει και η άλλη λύσι. Τα εγκαταλείπουμε όλα, ο σκλάβος πιάνει δουλειά σ ένα μακρινό χωράφι που μαζεύουν παπαρούνες και πεθαίνει σε βαθιά γεράματα στό στρώμα του, ο Παλαιστίνιος γίνεται μανάβης στην Οττάβα, εμείς ανοίγουμε ξενοδοχείο στήν Ρόδο. Ακούμε τις μάχες από μακριά. Νόμιμα όλα αυτά, ωραία, αλλά δεν είναι ανάγκη να τα θεωρητικοποιούμε : η δειλία ήταν πάντα δειλία.


Ότι θες διαβάζεις, ότι θες καταλαβαίνεις και αλλού για αλλού απαντάς...

Ρε γίγαντα δε μου λες σε παρακαλώ τα έθνη κράτη "απλά υπάρχουν"; Όπως και 6 δις άνθρωποι ή τα 8.334.566.212.434.545 τραπέζια του πλανήτη;

Λες "Θυμίζω ότι κατεστημένο δεν λέμε ιστορικά κάτι που απλά υπάρχει, αλλά αυτό που έχει επιβληθεί και διοικεί, το λεγόμενο "καθεστώς" (status quo)."

Να θυμίσω εδώ ότι οι 6 δις άνθρωποι ούτε έχουν επιβληθεί ούτε διοικούν -όλοι τους ένας προς έναν- αντιθέτα και τα 200 τόσα έθνη κράτη ΚΑΙ έχουν επιβληθεί και διοικούν φυσικά...

Μα καλά μας δουλεύεις, δεν είναι status quo τα έθνη κράτη;

Φυσικά δεν έχω καμία πρόθεση να πολεμήσω κανένα έθνος και για κανένα έθνος. Πτροτιμώ να ασχολούμαι με τους πραγματικούς μου εχθρούς.

Λες "Επομένως απαντάς ή επαυξάνεις το απόσπασμα με το δικό σου;" Το επαυξάνω αλλά εις βάρος σου! :P

Λεω "Και όπως και να το κάνουμε, το έλληνας δεν το έχω επιλέξει. Στην καλύτερη έτυχε, στη χειρότερη επιβλήθηκε."

Και απαντάς με ένα κατεβατό για διάφορα που μπορούν να τύχουν σε αυτή την άμοιρη τη ζωή. Για να σε βοηθήσω όμως να σου πω ότι δεν πιστεύω ότι έτυχε να γεννηθώ έλληνας το έγραψα βάζωντας ένα άκρο σε μία ταλάντωση της ταυτότητας έλληνας, προκειμένου να απαντήσω στην ange-ta.

Η δικιά μου εκτίμηση σε αυτήν την ταλάντωση είναι ότι μου επιβλήθηκε και μου επιβάλλεται καθημερινά να είμαι έλληνας. Πάνω σε αυτό αν θες μπορείς να επιχειρηματολογήσεις.

Και ναι θα συμφωνήσω ότι το "τυχαίο" ελάχιστη σημασία έχει. Και ότι οι έλληνες δεν "έτυχαν" αλλά "πέτυχαν" (προιόντα διαδικασιών κλπ). Το μεγάλο ερώτημα φυσικά είναι ΠΩΣ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ...


Πάντε


"Ακούμε τις μάχες από μακριά. Νόμιμα όλα αυτά, ωραία, αλλά δεν είναι ανάγκη να τα θεωρητικοποιούμε : η δειλία ήταν πάντα δειλία."

Αυτό έλεγε και ο θείος Σαμ την εποχή του πολέμου στο Βιετνάμ. Ο κλονισμός για τους Αμερικανούς ήλθε όταν το είδωλο για τους , ο Μωχάμεντ Άλι, κάθε άλλο παρά δειλός στα μάτια τους αρνήθηκε να συμμετάσχει σε ένα πόλεμο που δεν ήταν δικός του.


Αυτό έλεγε και ο θείος Σαμ την εποχή του πολέμου στο Βιετνάμ. Ο κλονισμός για τους Αμερικανούς ήλθε όταν το είδωλο για τους , ο Μωχάμεντ Άλι, κάθε άλλο παρά δειλός στα μάτια τους αρνήθηκε να συμμετάσχει σε ένα πόλεμο που δεν ήταν δικός του.


Στάθη, φαντάζομαι μπορούμε να ξεχωρίσουμε ανάμεσα στον πόλεμο του Βιετνάμ και τον Σπάρτακο ή τον Παλαιστίνιο που αναφέρει το απόσπασμα.


Προφανώς, αλλά αυτό δεν είναι θέμα του "ανήκειν" αλλά το πως αντιλαμβάνεσαι τη θέση σου στον κόσμο.
Δεν αρκεί λοιπόν να ανήκεις κάπου, αλλά και τι πραγματικά πιστεύεις.


Δηλαδή αυτό που λες έρχεται σε αντίθεση με το :

"Ομως, κι εκεί κρίνεται ο άνθρωπος, αν εχει κότσια κι αν αξίζει να λέγεται άνθρωπος, δεχόμεθα τήν τύχη, τήν υποχρέωσι, αναγνωρίζουμε τήν ανθρώπινη ατέλεια, και πολεμάμε στήν θέσι που μας έτυχε."


Ότι θες διαβάζεις, ότι θες καταλαβαίνεις και αλλού για αλλού απαντάς...

Θα απαντάω πιο απλά άλλη φορά...

Ρε γίγαντα δε μου λες σε παρακαλώ τα έθνη κράτη "απλά υπάρχουν"; Όπως και 6 δις άνθρωποι ή τα 8.334.566.212.434.545 τραπέζια του πλανήτη;

Λες "Θυμίζω ότι κατεστημένο δεν λέμε ιστορικά κάτι που απλά υπάρχει, αλλά αυτό που έχει επιβληθεί και διοικεί, το λεγόμενο "καθεστώς" (status quo)."

Να θυμίσω εδώ ότι οι 6 δις άνθρωποι ούτε έχουν επιβληθεί ούτε διοικούν -όλοι τους ένας προς έναν- αντιθέτα και τα 200 τόσα έθνη κράτη ΚΑΙ έχουν επιβληθεί και διοικούν φυσικά...


Πρώτον, συγχέεις μονίμως το έθνος με το κράτος.

Δεύτερον 200 έθνη κράτη (α) "έχουν επιβληθεί" και (β) διοικούν; Δηλαδή η Ζουλουλάνδη, για να επιστρέψω στο παράδειγμα μου, αποτελεί το κατεστημένο ισάξια πχ. με Κίνα ή ΗΠΑ; Όλοι αυτοί επιβάλλονται και διοικούν; Όλοι κατεστημένο;

Εκτός αν εννοείς ότι διοικεί έκαστο τους πολίτες του. Απομένει όμως να μας πείς, πως, πολεμώντας όχι τις επιλογές των πολιτικών αλλά την ίδια την ύπαρξη του ελληνικού κράτους καταφέρνεις να φέρεις πιο κοντά την πολυπόθητη αταξική κοινωνία, και όχι πχ. μια κατεκτημένη χώρα, ένα προτεκτοράτο ή την γυμνή κυριαρχία της οικονομίας.

(Φυσικά μπορεί να πιστεύεις ότι επισπεύδεις έτσι την παγκόσμια αταξική κοινωνία. Δηλαδή πολιτική σκέψη τύπου: "αν όλα τα παιδιά της γης, απλώνανε τα χέρια, κορίτσια αγόρια στην γραμμή και στήνανε χορό...")

Φυσικά δεν έχω καμία πρόθεση να πολεμήσω κανένα έθνος και για κανένα έθνος. Προτιμώ να ασχολούμαι με τους πραγματικούς μου εχθρούς.

Εύγε. Όταν δηλαδή στον πραγματικό κόσμο θα καταντήσεις πχ. πολίτης του χειρότερου προτεκτοράτου, θα χαίρεσαι τουλάχιστον που, καίτοι διαμένεις εδώ, ως προλετάριος δεν έχεις πατρίδα.

Η δικιά μου εκτίμηση σε αυτήν την ταλάντωση είναι ότι μου επιβλήθηκε και μου επιβάλλεται καθημερινά να είμαι έλληνας. Πάνω σε αυτό αν θες μπορείς να επιχειρηματολογήσεις.

Σου "επιβάλλεται"; Εννοείς από την πραγματικότητα. Γιατί ο λόγος που είσαι έλληνας είναι ότι μεγάλωσες και ζείς σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον. Το αποτέλεσμα της επιροής αυτού ονομάζεται "έλληνας". Πως τώρα θα μπορούσες να είσαι ανεπηρέαστος από αυτό, ζώντας εδώ, ο Θωρ και η ψυχή σου!

Για να το θέσω αλλιώς:

JUDITH: Well, why do you want to be Loretta, Stan?

LORETTA: I want to have babies.

REG: You want to have babies?!

LORETTA: It's every man's right to have babies if he wants them.

REG: But... you can't have babies.

LORETTA: Don't you oppress me.

REG: I'm not oppressing you, Stan. You haven't got a womb! Where's the foetus going to gestate?! You going to keep it in a box?!

LORETTA:[crying]

JUDITH: Here! I-- I've got an idea. Suppose you agree that he can't actually have babies, not having a womb, which is nobody's fault, not even the Romans', but that he can have the right to have babies.

FRANCIS: Good idea, Judith. We shall fight the oppressors for your right to have babies, brother. Sister. Sorry.

REG: What's the point?

FRANCIS: What?

REG: What's the point of fighting for his right to have babies when he can't have babies?!

FRANCIS: It is symbolic of our struggle against oppression.

REG: Symbolic of his struggle against reality.

Και ναι θα συμφωνήσω ότι το "τυχαίο" ελάχιστη σημασία έχει. Και ότι οι έλληνες δεν "έτυχαν" αλλά "πέτυχαν" (προιόντα διαδικασιών κλπ). Το μεγάλο ερώτημα φυσικά είναι ΠΩΣ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ...

Α, πάλι η παλαιά καλή απλοϊκή θεωρία της εθνογέννησης ως συνομωσίας της άρχουσας τάξης ε;


Δηλαδή αυτό που λες έρχεται σε αντίθεση με το:

"Ομως, κι εκεί κρίνεται ο άνθρωπος, αν εχει κότσια κι αν αξίζει να λέγεται άνθρωπος, δεχόμεθα τήν τύχη, τήν υποχρέωσι, αναγνωρίζουμε τήν ανθρώπινη ατέλεια, και πολεμάμε στήν θέσι που μας έτυχε."


Ναι, αλλά ο πόλεμος "από την θέση που μας έτυχε" στην περίπτωση του Βιετνάμ ήταν η στάση του Μωχ. Άλι και των διαδηλωτών της εποχής, ενώ στην περίπτωση ενός Παλαιστίνιου η εναντίωση στο ισραηλινό καθεστώς κλπ.

Δηλαδή το πολεμάμε σημαίνει πολεμάμε ως άνθρωποι, με διάκριση.


Συμφωνοι.Η θέση του δεν ήταν , ανήκω στο αμερικανικό έθνος, έτσι μου έτυχε, πάω και σκοτώνω Βιετναμέζους.

"Ναι, αλλά ο πόλεμος "από την θέση που μας έτυχε" στην περίπτωση του Βιετνάμ ήταν η στάση του Μωχ. Άλι και των διαδηλωτών της εποχής΄..."

Οι διαδηλωτές της εποχής μπορεί να ήταν και "βλάχοι από το τέξας" όπως λέει το ίδιο κείμενο παραπάνω.

Προφανώς η θέση τους δεν καθορίστηκε από το έθνος στο οποίο ανήκουν, δεν ήταν αυτό που λέει το κείμενο που παρέθεσες," έτσι τους έτυχε."
Αποφάσισαν. Διάλεξαν θέση.


@ Dr. Strangelov3
Μερσί για την απάντηση την οποία εκτιμώ δεόντως. (την απάντηση εκτιμώ όχι την άποψη, επειδή η άποψη παίζεται και εντός μου). Όμως εφόσον έχει κάνει μία τέτοια επιλογή, θα πρέπει να έχεις, εφόσον βέβαια μπαίνεις στη διαδικασία της ανταλλαγής απόψεων και δεν μένεις στο υπόγειό σου, να έχεις επιχειρήματα να την υποστηρίζεις και όχι να έχεις όπλο την ειρωνεία, γιατί η ειρωνεία είναι ένας τρόπος άμυνας και όχι ένας τρόπος τεκμηρίωσης.
Με συμπαθάς δεν θέλω να σου κάνω μαθήματα στον τομέα σου, αλλά επειδή έτυχα στη κουβέντα.
Τώρα επί της ουσίας, δεν είναι πρόοδος η κατάργηση της εθνικής ιδεολογίας, επειδή στη θέση της δεν μπαίνει κάτι πανανθρώπινα ηθικό και όμορφο, αλλά διαγράφονται ΟΛΕΣ ο ιδεολογίες χάριν του χρήματος. Ενός υλικού, χωρίς χρώμα, χωρίς μυρωδιά, χωρίς λύπηση και συμπόνια για τα δισ των ανθρώπων που λιμοκτονούν και δεν έχουν ούτε νερό να πιουν.
Γι αυτό θα σου απαντήσω με τα λόγια ενός άλλου πολύ μα πολύ ανθρώπινου συγγραφέα.
"Οι νέοι άνθρωποι της αυτοκρατορίας είναι εκείνοι που πιστεύουν σε καινούργια ξεκινήματα, σε νέα κεφάλαια, στο γύρισμα της σελίδας. Εγώ εξακολουθώ να παλεύω με την ίδια παλιά ιστορία, ελπίζοντας ότι πριν τελειώσει, θα μου αποκαλύψει γιατί πίστευα ότι άξιζε τον κόπο".


Η ουσία είναι αυτή και τα υπόλοιπα είναι περικοκλάδες.

Και όπως και να το κάνουμε, το έλληνας δεν το έχω επιλέξει. Στην καλύτερη έτυχε, στη χειρότερη επιβλήθηκε.
Και ναι το πατριώτης είναι βρισιά.


Μην ανησυχείς δεν διανοούμεθα να σε βρίσουμε...

Απλά σιγά σιγά ήρθε η ώρα να καταλάβουν όλοι ότι το ρήγμα δεν γεφυρώνεται! Δεν είναι αποτέλεσμα γραμμικής ακολουθίας σωστών ή μή επιχειρημάτων, που κάποτε θα βρούν το όριό τους. Είναι ουσία, είναι πλέγμα ιεραρχήσεων που διατρέχουν το επιστητό και που όπως λέει ο ποιητής:

Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Οχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα
πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του.
Ο αρνηθείς δεν μετανοιώνει. Αν ρωτιούνταν πάλι,
όχι θα ξαναέλεγε. Κι όμως τον καταβάλλει
εκείνο το όχι — το σωστό — εις όλην την ζωή του.


Άσκηση: Ποιό είναι το Ναί ή το ΟΧΙ στην περίπτωσή μας;


Τα ζητήματα γύρω από το έθνος για μένα είναι εξαιρετικά απλά. Μπορείτε να με αποκαλέσετε ότι θέλετε. Από μαλάκα μέχρι πράκτορα του ιμπεριαλισμού.

Όποιος έχει καταφέρει να κάνει πέρα τα 1456344 πέπλα της ιδεολογίας που σκεπάζουν αυτό το θέμα πιθανά να βλέπει το ζήτημα με την ίδια απλότητα που το βλέπω και εγώ.

1. Έχω μία κοινωνική, οικονομική και πολιτική θέση σε ένα συγκεκριμένο εκμεταλλευτικό και καταπιεστικό σύστημα. Με εκμεταλλεύονται και κυριαρχούν πάνω μου. Ποιοι; Αφεντικά και διευθυντές. Το κράτος και οι μηχανισμοί του.

2. Από αυτό απορρέουν μία σειρά συμπερασμάτων. α. Ο εχθρός μου είναι ΟΛΑ τα αφεντικά αυτού του κόσμου. β. Σύμμαχοι μου με την έννοια ότι έχουν τα ίδια συμφέροντα με εμένα είναι οι εκμεταλλευόμενοι και οι κυριαρχούμενοι ΟΛΟΥ του κόσμου. γ. Καμία κοινωνική πολιτική και οικονομική θέση ωστόσο δεν είναι ικανή απο μόνη της να εξασφαλίσουν αυτή τη συμμαχία. Και οι μπάτσοι παιδιά του λαού είναι. Αυτό δεν τους κάνει συμμάχους μου γιατί έχουν ΕΠΙΛΕΞΕΙ να πράξουν διαφορετικά.

3. Η εθνική ιδεολογία τα τελευταία 100 χρόνια είναι ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΕΧΘΡΙΚΗ για κάθε απελευθερωτικό πρόταγμα. Το μόνο που κατάφερε να κάνει ήταν να πείσει τους εκμεταλλευόμενους να σφαχτούν για τα αφεντικά τους.

4. Εγώ δεν ξεχνάω και δεν πρόκειται να ξεχάσω 30 χρόνια εκμετάλλευσης και καταπίεσης και να δώσω τη ζωή μου αμα λάχει για να συνεχίσει το κέθε αφεντικό και ο κάθε διευθυντής να με εκμεταλλεύται.

4. Ο ηττημένος αντιμπεριαλισμός με σαφή καταγωγή από τον λενινισμό, που ψάχνει να βρει αδύναμους κρίκους στην καπιταλιστική κυριαρχία έχει σήμερα καταντήσει ένα ηλίθιο αστείο. Όποιος θέλει να αναζητήσει αιτίες αυτής της νεότευκτης ιδεολογίας ας τις αναζητήσει εκεί. Δεν είναι καθόλου περίεργο όπου από την ίδια πολιτική μήτρα αυτή του αυτόνομου λενινισμού της δεκαετίας του '80 (η παλιά Ρήξη) προέρχονται δύο εντελώς διαφορετικές πολιτικές αντιλήψεις.

Μία που λέει "έλληνας σημαίνει δολοφόνος" και μία άλλη που λέει "έλληνας σημαίνει αντίσταση στον ιμπεριαλισμό". Και οι δύο απόψεις χρησιμοποιούν τον ίδιο τύπο για να ερμηνεύσουν την σημερινή κατάσταση. Ψάχνουν να βρούν αδύναμους κρίκους στην ιμπεριαλιστική αλυσίδα. Αυτό που ήταν λάθος το 1910 100 χρόνια μετά είναι μαλακία.

5. Επανειλλημένως έχουν κατηγορήσει τους/τις συντρόφους-ισσες και εμένα ότι αυτά που λέμε είναι "ουτοπικά" μη "πραγματοποιήσιμα" δεν "δεν έχουν κανένα νόημα στις υπάρχουσες κοινωνικές συνθήκες" και άλλα ωραία. Πρώτον, τίποτα δεν είναι εφικτό από τη στιγμή που κανένας δεν θέλει να το κάνει (και άρα προσπαθείς να πείσεις τους ανθρώπους να το κάνουν...) και δεύτερον επειδή έχω ακόμη καθρέφτη στο σπίτι μου θέλω αφού έχω βουρτσίσει τα δόντια μου να κοιτάω και να βλέπω κάποιον που δεν υποστηρίζει σφαγές και πολέμους στο όνομα των αφεντικών μικρών ή μεγάλων αντιιμπεριαλιστικών ή όχι.

6. Οι κινήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο ήταν πάντα ενιαίες και όσο προχωράει η καπιταλιστική κυριαρχία ολένα και πιο ενιαιές θα γίνονται (π.χ. οι επαναστάσεις μετά το 1917 και η παγκόσμια αναταραχή του '60). Αυτό είναι το μικρό κομμάτι που αφορά τις αντικειμενικές συνθηκες. ΦΥΣΙΚΑ υπάρχουν και οι υποκειμενικές συνθήκες, δηλ. η δράση των πολιτικών υποκειμένων. Αυτό θα φέρει η όχι την κοινωνική αλλαγή.

7. Τακτικός μου στόχος αυτή την στιγμή δεν είναι η παγκόσμια προλεταριακή επανάσταση ΦΥΣΙΚΑ. Τακτικός μου στόχος είναι να ξανακάνω (όχι μόνος μου φυσικά, ευτυχώς είμαστε αρκετοί διατεθιμένοι σε αυτό) το πρόταγμα της κοινωνικής επανάστασης επίκαιρο.

8. Ως εκ τούτου το κάλεσμα να ενωθώ μαζί με τα αφεντικά μου για να μην γίνει η χώρα "μου" προτεκτοράτο, όταν διατυπώνεται με αριστερά επιχειρήματα δεν είναι παρά το αποτέλεσμα της ΠΑΝΤΕΛΟΥΣ ΗΤΤΑΣ και ΧΡΕΩΚΟΠΙΑΣ μιας θεωρίας που κάποτε έλεγε ότι ήταν επαναστατική. ΗΤΤΑ γιατί αδυνατεί να δει τους καινουριους ανταγωνισμούς που εκδηλώνονται σήμερα και χρεωκοπία γιατί ανατρέχει στο καταφύγιο της ιδεολογίας. Προκειμένου να ερμηνεύσει η ιδεολογία αυτό που δεν μπορεί η πραγματικότητα.

9. Λυπάμαι, άλλα όπως είναι πολύ φυσικό όλα τα παραπάνω δεν σηκώνουν συζήτηση. Αποτελούν το οντολογικό συστατικό μίας πολιτικής θεωρίας και πράξης. Ως εκ τούτου μόνο πόλεμος μπορεί να υπάρξει.

ΥΓ. Η ειρωνία Ange-ta είναι το πιο ήπιο εκφραστικό μέσο που μπορώ να χρησιμοποιήσω.


καλο μήνα σε όλους,
τα νέα τα ξέρετε. Πολλά και θαυμαστά. Ο επαναστατικός στρατός της Ανω Παταγωνίας ξήλωσε όλα τα μελλοντικά βιοκαύσιμα και έσπειρε πατάτες και ελπίδες.

Αγαπητέ
Dr. Strangelov3

Στο 1: Δεν σε εκμεταλλεύονται τα αφεντικά σου, διότι εμάς ο σημερινός καπιταλισμός, μας έχει γραμμένους. Την πραγματική του μούρη τη δείχνει σε άλλα μέρη του ντουνιά, που εσύ και γώ τύχαμε να μην είμαστε κομμάτι του. Εσύ (το εσύ το αόριστο και όχι εσύ προσωπικά) καλά τη βγάζεις. Έχεις ένα υπολογιστή, έχεις χρόνο να διαβάζεις και να αντιλαμβάνεσαι ότι είσαι αντικείμενο εκμετάλλευσης, να αναστατώνεσαι, γιατί αυτό το βρωμερό κράτος σε στριμώχνει, αλλά κανένας δεν σε στριμώχνει, αντίθετα σε κανακεύει για να μην διαμαρτύρεσαι, ώστε να μπορεί να κάνει τη δουλειά του ήσυχα και χωρίς αντιπερισπασμούς αλλού, έξω από δω, εκεί που το χρήμα ρέει σα ποτάμι!!
Μάλιστα, για να σε εξουδετερώσει τελείως, μην τυχόν παρά τα νταντέματα του ξεφύγεις, σου στοιβάζει στο μυαλό και την θαυμαστή ιδέα του διεθνισμού. Αλλά πες μου, πώς εσύ μπορείς να ενωθείς με το λούμπεν, γιατί έτσι έχει καταντήσει το διεθνές προλεταριάτο, χωρίς φωνή και συνείδηση; Πώς θα επικοινωνήσεις μαζί τους αν δεν έχεις ξεκινήσει από τον διπλανό σου;;; Στα όνειρά μας, μπορεί και να έχεις δίκιο, στη πράξη όμως είναι για να πετάξεις από πάνω σου την ευθύνη, που στο κάτω – κάτω κανείς δεν σου ζήτησε να κουβαλήσεις.

Στο 2. Λυπάμαι, αλλά εσύ ζείς εις βάρος του παγκόσμιου προλεταριάτου, όπως έγραφε ο Μαρξ για το ρωμαϊκό προλεταριάτο, στην 18 Μπρυμαίρ. Εσύ λοιπόν προς το παρόν είσαι εχθρός τους και όχι σύμμαχός τους.

Στο 3: Η εθνική ιδεολογία, τα τελευταία 100 χρόνια γκρέμισε ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ βουνά, η σημερινή παγκοσμιοποίηση τα ξανασήκωσε, με μεγαλύτερη μαεστρία και φινέτσα, έτσι που να είναι αόρατα.

Στο 4: δεν το κατάλαβα.


Στο 5: Αυτά σου λέω και παραπάνω. Έχεις καθρέφτη και οδοντόβουρτσα και οι άλλοι δεν έχουν ούτε δόντια από έλλειψη ασβεστίου. 800.000.000 πεθαίνουν από την πείνα, κάθε χρόνο.
Στο 6:
Αυτό είναι το πιο σοβαρό απ όλα:
Πράγματι έτσι φαίνεται. Ότι η παγκοσμιοποίηση ενώνει το εκμεταλλευτές και τους εκμεταλλευόμενους, σε δύο τελικά στρατόπεδα που θα βρεθούν σε κάποιο μέλλον κοντινό ή μακρινό αντιμέτωπα.
Αλλά, επειδή κάνεις κριτική στον Μ/Λ και επειδή και εγώ έχω πλειστάκις προβληματιστεί, πιστεύω, ότι όσο πιο μικρές είναι οι μονάδες αναμέτρησης τόσο πιο αποτελεσματικές. Η ανθρωπότητα πιστεύω ότι μπορεί να απελευθερωθεί μόνο εκ των έσω προς τα έξω και όχι ανάποδα. Το ανάποδα θα φέρει ένα παγκόσμιο αφόρητα σιδερένιο, αμετακίνητο και φονικό φασισμό, που δεν έχει ακόμα ούτε στα πιο φρικτά της όνειρα διανοηθεί.
Συμφωνώ μαζί σου, ότι τα σημερινά αφεντικά, δεν ανήκουν στα συμμαχικά μας στρατόπεδα, όποιο εθνικό χρώμα και αν έχουν.
Αλλά μέχρι της σύνταξής προς επανάσταση ο δρόμος είναι μακρύς, εκτός αν το κοντύνουν άλλες συμφορές, όπως το κλίμα κλπ.

Γι αυτό ας μιλήσουμε, όσο γίνεται πιο ήσυχα, ήσυχα και αργά που λέει και ο ποιητής, που δεν θυμάμαι πια.

Και σύ Greg, μη θυμώνεις, μπορεί και να μην έχουμε δίκιο, μπορεί και να χουμε, εγώ ακόμα δε ξέρω. Σας θαυμάζω που μιλάτε με τέτοια σιγουριά.
Γι αυτό σας λέω:
Ησυχα – ησυχα και αργά, θα βγει η αλήθεια από μόνη της και θα ρίξει σφαλιάρες.


Διευκρίνηση
"φωνή και συνείδηση" ενοώ ότι δεν έχει τον προλεταριάτο του τρίτου κόσμου, που εχει καταντήσει λούμπεν, δηλαδή δεν παίζει ρόλο στη παγκόσμια παραγωγή που έχει εκφυλιστεί σε χρηματηστηριακές πράξεις.


Υπό:
Ανώνυμος είπε...
Εγγράφη:
01 Απριλίου, 2007 19:27  

Na ta mas ti egine arxisame ta ethnikistika paralirimata?

xaxaxa ! ! ! Filia ston Papadopoulo kai ton Patako, ton Pol pot kai ton Karamanli. Fylate ta afentika sas! xaxaxaxax!

Xaxaxaxax!!!


Υπό:
Ανώνυμος είπε...
Εγγράφη:
01 Απριλίου, 2007 19:30  

kolarako na sas gamisoune stisate?

Xaxaxaxa!
Xaxaxa!
Xaxax!


Ανώνυμε, ξέρεις και να γράφεις;;
μεγάλη πρόοδο έχετε κάνει οι του είδους σου,
η έχεις προμηθευτεί υπολογιστή που γράφει από μόνος του τις ίδιες χυδαιότητες.


@ ange-ta

Πώς να θυμώσω μαζί σου; Και ποιά σιγουριά; Εγώ πραγματικά αναρωτιέμαι τι έχουμε πεί, ναί ή όχι.

Επιλογές κάνουμε. Και τις περισσότερες φορές από καρδιάς. Είναι και πιο σίγουρες!


@ ange-ta

1. Το ότι οι προλετάριοι του 1ου κόσμου έχουν "ευθύνη" για την εκμεττάλευση του 3ου κόσμου είναι το πολιτικό συμπέρασμα του πιο τελειωμένου τριτοκοσμισμού, που τη δεκαετία του '70 και '80 βασίλευε στα μυαλά των αριστεριστών που δεν είχαν ιδέα τι στο διάολο γινόταν στον ανεπτυγμένο κόσμο, και που επιμένουν να μην έχουν καμία ιδέα.
Αν θεωρείς ότι τα 700 το μήνα για να κουβαλάς κιβώτια 40 και ώρες τη βδομάδα δεν ειναι εκμετάλλευση εντάξει, και αν ο υπολογιστής είναι κριτήριο αλλοτρίωσης και επιβολής των εκμεταλλευομένων του 1ου στον 3ο. Εντάξει. Όλα αυτά πάντως είναι οικονομισμός παλαιάς κοπής.

2. Ζω εις βάρος του παγκόσμιου προλεταριάτου; Με 700 ευρώ που δεν με φτάνουν ούτε για ζήτω. Δηλαδή, κάτι μικροαφεντικά και μικροστελέχη με 1200 και 2000 το μήνα τι θα πρέπει να τους κάνουμε;
Θα πρέπει κάποτε να σου πει κάποιος ότι το ζήτημα της εκμετάλλευσης δεν είναι τα πόσα λεφτά βγάζει κανείς (κάτι εντελώς σχετικό) αλλά ποιος καρπώνεται την υπεραξία της εργασίας του άλλου.

3. Συγγνώμη, αλλά παραλογίζεσαι.

Τα δύο τεσσάρια που έχω. Είναι για μπερδέψω τον εχθρό. Φαντάζομαι δεν καταλαβαίνεις το 2ο 4αρι.

Ξαναπροσπάθησε.

5. Και γιατί ΦΤΑΙΩ που έχω καθρέφτη και οδοντόβουρτσα; Και γιατί ΦΤΑΙΩ που άλλοι δεν έχουν;

6. Η μόνη ευθύνη που αναγνωρίζω στον εαυτό μου και στους άλλους εκμτελευομένους είναι η ευθύνη το να δράσουν-με για την ανατροπή αυτού του κόσμου. Αυτός είναι ο κόσμος των αφεντικών όχι των εκμεταλλευομένων. Δεν προκαλούν την πείνα στον τρίτο κόσμο οι εργάτες του 1ου ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ. Όλα αυτά αν το '70 ήταν λάθος πολιτικά επιχειρήματα σήμερα είναι ο πιο τελειωμένος ενοχοψυχιακός κομπλεξισμός της παλιάς αριστεράς που δεν έχει ιδέα για αυτό που έχει ήδη πάθει!!!

Όσοι ανησυχούν για τα παιδάκια του 3ου κόσμου να πάνε να βρούνε την κόρη του Μητσοτάκη, ας μην μιλάνε για επανάσταση.


@Dr. Strangelov3,


Για στάσου λιγάκι να σκεφτείς, μήπως χρησιμοποιείς την δική μου λογική;
Ποιος ανησυχεί για τα παιδάκια του τρίτου κόσμου ;; (όχι πως δε πρέπει και δεν το βρίσκω ιδιαίτερα επαναστατικό να μην ανησυχείς, αλλά εντάξει αντιλαμβάνομαι πώς το εννοείς)
Εσύ δε λές, ότι ο εθνικισμός είναι βρισιά;; Άρα θα αγωνιστείς για την ανατροπή αυτών των σχέσεων εκμετάλλευσης, σε παγκόσμιο επίπεδο; Διεθνιστικά; Έχοντας συμμάχους το διεθνές προλεταριάτο;; Η δεν σε κατάλαβα καλά;;
Εγώ, αντίθετα από σένα, λέω, ότι οι σύμμαχοι μας είναι εδώ στην χώρα εργασίας μας, στην Ελλάδα (συγνώμη για την ακατάλληλη λέξη), γιατί εδώ θα βρεις κατανόηση και όχι στο τρίτο κόσμο που θα τους μιλήσεις για τα 700 σου ευρά και θα γελάσουν!!!!
Βλέπεις παράξενε γιατρέ μου, δεν γνωριζόμαστε και είναι φυσικό να παρεξηγούμαστε.
Όμως μην ξεκινήσεις για καμία ανατροπή της κοινωνίας αν δεν την κατανοήσεις. Και εμείς οι αριστεροί, χρειαζόμαστε άλλες λέξεις να συνομιλούμε. άλλες λέξεις και άλλες ιδέες, άλλα νοήματα, άλλα χρώματα, άλλη φιλοσοφία, άλλη καρδιά.
Αυτή τη ξύλινη γλώσσα εγώ προσωπικά την βρίσκω απόμακρη και στείρα.
Μου γράφεις, ότι κάποιος Θα πρέπει κάποτε να μου πει ότι το ζήτημα της εκμετάλλευσης δεν είναι τα πόσα λεφτά βγάζει κανείς (κάτι εντελώς σχετικό) αλλά ποιος καρπώνεται την υπεραξία της εργασίας του άλλου.
Τώρα, πόσο κακιά θα με πείς, αν σου πώ ότι έχει δέκα λάθη η παραπάνω πρόταση σου;;
Για ποια υπεραξία μιλάς;; Πού παράγεται σήμερα η υπεραξία; Πού πραγματώνεται σήμερα η υπεραξία. Επιμένεις ακόμα στις αρχαιομαρξιστικές αντιλήψεις περί υπεραξίας;;
Μήπως έχει κάτι συμβεί που έχει φέρει το κόσμο άνω κάτω;;

Μήπως σήμερα τα αφεντικά του πλανήτη, εκτός από την υπεραξία σου βουτάνε εν ψυχρώ τα λεφτά μέσα από τη τσέπη σου, χωρίς να αρκούνται στην υπεραξία;;
Δεν έχω απάντηση. Ερωτήματα βάζω.
Τέλος, θα ήθελα να σου πώ, ότι προφανώς δεν φταις που έχεις οδοντόβουρτσα και ότι άλλο έχεις και περνάς καλά. Να τα έχεις και να τα χαίρεσαι και το εννοώ! Όχι καθόλου δεν φταις. Η ιστορία δεν ερμηνεύεται με ενοχές. Απλώς ήθελα να σου πώ, ότι δεν θα βρεις συμμάχους στον τρίτο κόσμο, γιατί αυτοί βλέπουν εμάς υπαίτιους για όλα. Δεν απορείς γιατί οι μουσουλμάνοι μισούν τους Χριστιανούς;; Λες να είναι όλοι του ψυχωτικοί; Η απλώς αντιμετωπίζουν την μοίρα τους, όπως οι εργάτες στην Αυγή τη βιομηχανικής επανάστασης θεωρούσαν τις μηχανές υπεύθυνες για τη κακή τους μοίρα;
Αυτά είχα να σου πώ, ευχαριστώ και σένα και τον οικοδεσπότη του Μπλόγκ.


Καλή ανάσταση "δαίμονα"...


Κατά βάση δεν είμαι προληπτικός,
αλλά εάν σήμερα είχαμε Παρασκευή και 13, θα ήταν καλλίτερα να περάσω καμιά άλλη φορά
~Alexander Sergejewitsch Puschkin~
06.06.1799 (Moskau)
†10.02.1837 (St. Petersburg)