Δημοσιεύθη:
26.9.08 @ 11:56 μ.μ.
Ετικέτες:




 

Σκανδαλολογίες

1.

Ολη αυτή η συζήτησι περί βυζαντινών χρυσοβούλων είναι εκ του πονηρού. Τα χρυσόβουλα εχουν νομική ισχύ, οι οθωμανικοί τίτλοι επίσης. Το νομικό καθεστώς δέχεται την συνέχεια του κράτους. Είναι εκ του πονηρού γιατί τα αρνούνται σαν αρχαία ή παλιά για να ορίσουνε την Ελλάδα με ηλικία μόλις 150 χρόνων -όπως γράφουνε στις ιστορίες τους. Τα δικαστήρια τα δέχονται, τα ευρωπαϊκά δικαστήρια επίσης.

Τα δε μοναστήρια μπορούνε να έχουνε περιουσία. Αν εγώ αφήσω τα κτήματά μου σε ένα μοναστήρι, το δηλώνω ρητώς και δεν θέλω να το αρπάξη κανένας βλαχοδήμαρχος. Οσες φορές τα μοναστήρια καταφύγανε στην δικαιοσύνη δικαιώθηκαν. Το ίδιο από τα ευρωπαϊκά δικαστήρια -τα οποία άλλωστε δικάζουνε με τίτλους από την εποχή του Καρλομάγνου.

Αν η ιστορία του Βατοπεδίου είναι σκάνδαλο οικονομικό δεν με ενδιαφέρει. Είναι σκάνδαλο συνηθισμένο και καθημερινό που καμία σχέσι δεν έχει με απάτες όπως του Χρηματιστηρίου και των Ολυμπιακών Αγώνων -σκάνδαλα που άλλαξαν την φυσιογνωμία της χώρας.

Αν είναι σφάλμα μοναχικό -αυτό είναι άλλη ιστορία.


2.

Η απάτη του χρηματιστηρίου επί Σημίτη βουτηξε 22 δισεκατομμύρια ευρώ -έφαγε όλες τις οικονομίες και τις καταθέσεις του κόσμου- και εξ αυτού προέκυψε η έκρηξι των δανείων και των καρτών.

Αυτή η απάτη άλλαξε την φυσιογνωμία της χώρας -δημιούργησε νέες οικονομικές συνθήκες που θα βαστήξουνε για δεκαετίες.

Η απάτη των Ολυμπιακών Αγώνων -ήταν η χαριστική βολή. Με πολλαπλές οικονομικές και πολιτικές επιπτώσεις -γνωστές, μην τις γράφω. Αυτή η απάτη άλλαξε την φυσιογνωμία της χώρας.

Η απάτη του Βατοπεδίου δεν είναι παρά μία μικρή, καθημερινή, συνηθισμένη απάτη, παρόμοια με αυτές που συμβαίνουνε κατά δεκάδες την ώρα αυτή που διαβάζεις . Δώσανε 10 οικόπεδα που κοστίζανε 5 και πήρανε 10 οικόπεδα που κοστίζανε 15. Απάτη, όμως οικονομικά και πολιτικά ασήμαντη, απάτη του κοινού ποινικού δικαίου.

Με τέτοια σκάνδαλα -Ζαχόπουλος και Βατοπέδιον- προσπαθεί το πασοκ του κακομοίρη του Γιωργάκη να έρθη στην εξουσία -δηλαδή ποτέ. Γιατί ο κόσμος θυμάται, έχει μέτρο και διάκρισι.

3.

Τα αληθινά «σκάνδαλα» δεν δημοσιεύονται.

Τα άλλα τα ονομάζουνε σκάνδαλα για να τα παρουσιάσουνε σαν κάτι έκτακτο. Τα σκάνδαλα δεν είναι εκτακτες παρεκτροπές - είναι δομικά στοιχεία του συστήματος. Το σύστημα παράγει διαρκώς «σκάνδαλα».

Η πώλησι της Ολυμπιακής είναι αληθινό σκάνδαλο. Η πώλησι των Ταχυδρομείων και των Τραίνων. Η πώλησι των Τηλεπικοινωνιών. Η οικονομική απογύμνωσι των Πανεπιστμίων -ώστε να πλακώσουνε τα ξένα. Το περιεχόμενο της σχολικής παιδείας -κατασκευασμένης έτσι ώστε να παράγη φθηνούς εργάτες. Οι εργατικοί νόμοι - η ενοικίασι και η επινοικίασι ανθρώπων -σε σύγχρονα σκλαβοπάζαρα. Η υφαρπαγή των Ταμείων -η κατάστασι
της δημόσιας περίθαλψις.

Αυτά είναι τα αληθινά σκάνδαλα. Και φυσικά - αυτά δεν συζητούνται -δεν προβάλονται - δεν δημοσιεύονται - δεν οδηγούνται στον εισαγγελέα. Δεν προβάλονται επειδή όλα τα πολιτικά κόμματα -νδ, πασοκ και σύριζα- συμφωνούνε σε όλα και συναπαρτίζουν ένα οριζόντιο επίπεδο εξουσίας που ελέγχει τα πάντα - εφημερίδες, τηλεοπτικούς σταθμούς, δημοσιογράφους και τα 3/4 των διαδικτυακών μπλόγκ.

Εφ όσον λοιπόν στα ουσιαστικά -στα βασικά- συμφωνούνε οδηγούνε τον δημόσιο διάλογο στα ανώδυνα για το σύσημα -στα ασήμαντα. Στις γκόμενες του Ζαχόπουλου, στα ακριβά ρούχα και τα παπούτσια της Ζαχαρέα, στα οικόπεδα του Βατοπεδίου, στις ιδιοτροπίες του Τατούλη.

Μεταμορφώνουνε τον διάλογο σε μεσημεριανάδικο.

Α. Φ.

21 σχόλια:

Συμφωνώ μαζί σου στο δεύτερο μέρος του κειμένου σου περί των αληθινών σκανδάλων που κρύβονται ή έστω δεν τυγχάνουν της ίδιας προβολής-αυτή τη στιγμή-με το θέμα της Μονής. Όσο για το πρώτο μέρος, διαφωνώ εν μέρει σε ένα σημείο. Κατά τη γνώμη μου, αν βγάλουμε εκτός τα μήντια, αυτό που "ερεθίζει" το λαϊκό συναίσθημα δεν είναι τόσο το μέγεθος του σκανδάλου, αν είναι 5 ή 10 εκ ευρώ, αλλά ο φορέας του. Γιατί -το ξέρω απλουστεύω- οκ! να σε κλέβει ο πολιτικός είναι κάπως δεδομένο, όλοι το συζητάμε χρόνια το πόσο διεφθαρμένοι είναι, αλλά να σε κλέβει κι ο παπάς, ε! παραπάει! Και τελικά τίθεται ξανά το ερώτημα που είναι και της μοδός τελευταία, ό,τι είναι ηθικό είναι και νόμιμο; Και θα απαντηθεί κι αυτό κάποια στιγμή, όπως απαντήθηκε και το άλλο. Εκείνο με την κότα και το αυγό.
Την καλημέρα μου.


Για το 1) να πω, πως πράγματι έχει ενδιαφέρον πως αντιλαμβάνεται κανείς τη συνέχεια του κράτους. Θα προσέφερε μια κάποια ψυχαγωγία η παράλληλη εξέταση της τουρκοκρατίας και της βαυαροκρατίας, σε σχέση με τη θρησκευτική ελευθερία.

Αλλά αυτού του είδους η ψυχαγωγία δεν προσελκύει διαφημίσεις.


Υπό:
Ανώνυμος είπε...
Εγγράφη:
28 Σεπτεμβρίου, 2008 13:11  

Πέστα Χρυστόστομε!

Δεν υπάρχει "σοβαρό" Ευρωπαϊκό κράτος που να μην κάνει αποδεκτούς τίτλους ιδιοκτησίας της ίδιας εποχής ή ακόμη και παλαιότερους από τα Χρυσόβουλα.


Εγώ λέω αφού έχουμε αρχίσει που έχουμε αρχίσει να πουλάμε, να κάνουμε ένα γενικό ξεπούλημα, να μοιραστούμε ΟΛΟΙ τα λεφτά και να μεταναστεύσει ο καθένας εκεί που νομίζει καλύτερα.

Δεν με νοιάζει τι είναι τα χρυσόβουλα και στην τελική χέστηκα.

Το θέμα είναι το εξής: αυτοί που σύμφωνα με εσένα θα έπρεπε να είναι πρώτοι στην αντίσταση της νεοταξίτικης λαίλαπας, είναι ίδιοι με όλους τους άλλους. Πουλάνε και αγοράζουνε τα πάντα σε μία χούφτα τελειωμένων.

Και τα λογικά τρικ (αφού όλοι κλέβουνε...) άστα για αλλού. Δεν είναι ίδιος ο Βουλγαράκης με έναν μητροπολιτή.


Πάλι όμως ας μην ξεχνάμε, ότι ενώ το ηθικό είναι πάντοτε νόμιμο ...

... το νόμιμο δεν είναι πάντοτε ηθικό.

Ειδικά όταν, εδώ, δεν μπορεί να μη σκεφτεί κανείς, πως η μοναστική παράδοση ήθελε το ράσο του καλόγερου να είναι σε τέτοια κατάσταση ώστε, κι ένα μήνα να έμενε κρεμασμένο έξω απ' το κελί του, να μην έβαζε κανένα σε πειρασμό να το κλέψει.


"Οσες φορές τα μοναστήρια καταφύγανε στην δικαιοσύνη δικαιώθηκαν. Το ίδιο από τα ευρωπαϊκά δικαστήρια -τα οποία άλλωστε δικάζουνε με τίτλους από την εποχή του Καρλομάγνου."

Συμφωνω με το παραπάνω.... δεν ξέρω αν ο αρθρογράφος θα εμείνει στο επιχείρημα αυτό στην περίπτωση που ένα ευρωπαϊκό δικαστήριο καταργήσει ας πούμε το άβατο το Αγ. Όρους....

"Η απάτη του χρηματιστηρίου επί Σημίτη βουτηξε 22 δισεκατομμύρια ευρώ -έφαγε όλες τις οικονομίες και τις καταθέσεις του κόσμου- και εξ αυτού προέκυψε η έκρηξι των δανείων και των καρτών."

Προσωπικά δεν έχασα ούτε μία δραχμή στο λεγόμενο σκάνδαλο του χρηματιστηριου- και σημειώνω πως τον Σημίτη και το κόμμα του δεν θέλω να τον βλέπω ούτε ζωγραφιστό.
Αντιθέτως με τις ανταλλαγές στην δημόσια ακίνητη περιουσία- σκάνδαλο Βατοπεδίου- έχασα.
Η διαφορά είναι εμφανής αν κάποιος δεν καταλαβαίνει , το συζητάμε.


Προσωπικά δεν έχασα ούτε μία δραχμή στο λεγόμενο σκάνδαλο του χρηματιστηριου [...]
Αντιθέτως με τις ανταλλαγές στην δημόσια ακίνητη περιουσία- σκάνδαλο Βατοπεδίου- έχασα


Ξέρεις ότι στο χρηματηστήριο επένδυσαν δημόσιες εταιρίες με εντολή της κυβέρνησης, ε; Υποθέτω ότι αυτά ήταν και δικά σου λεφτά.


Υπό:
Ανώνυμος είπε...
Εγγράφη:
02 Οκτωβρίου, 2008 02:29  

Περί Χρυσόβουλων κλπ, δείτε το εξής βίντεο από την εκπομπή Ανιχνεύσεις του Σαββίδη στην ΕΤ3

http://it.youtube.com/watch?v=IqT2YJ01OZs


Αλήθεια, το άρθρο 13 παράγραφος 8 του Ελληνκού Συντάγματος πως το κρίνουν οι όψιμοι Γιακωβίνοι;


Ξέρεις ότι στο χρηματηστήριο επένδυσαν δημόσιες εταιρίες με εντολή της κυβέρνησης, ε; Υποθέτω ότι αυτά ήταν και δικά σου λεφτά.

Έχεις δίκιο, δεν το συνυπολόγισα.
Από την απάντυη΄ση σου όμως καταλαβαίνω πως συμφωνείς με το πνεύμα του σχολίου μου.


Λοιπόν για να τελειώνει η γελοιότητα με την εγκυρότητα των χρυσοβούλων, διαβάστε επιτέλους, όσοι αντιτίθεστε το σύνταγμα της Ελλάδας:

MEPOΣ ΔEYTEPO - Aτομικά και κοινωνικά δικαιώματα

Αρθρο 18 - (Προστασία της ιδιοκτησίας, ειδικές περιπτώσεις, επίταξη)
...
8. Δεν επιτρέπεται να απαλλοτριωθεί η αγροτική ιδιοκτησία των Σταυροπηγιακών Iερών Mονών της Aγίας Aναστασίας της Φαρμακολύτριας στη Xαλκιδική, των Bλατάδων στη Θεσσαλονίκη και του Eυαγγελιστή Iωάννη του Θεολόγου στην Πάτμο, με εξαίρεση τα μετόχια. Eπίσης δεν επιτρέπεται να απαλλοτριωθεί η περιουσία που βρίσκεται στην Eλλάδα των Πατριαρχείων Aλεξάνδρειας, Aντιόχειας και Iεροσολύμων, καθώς και της Iερής Mονής του Σινά.


Κάθε επίθεση στην εγκυρότητα των χρυσοβούλων είναι επίθεση ενάντια στο σύνταγμα της Ελλάδας, στη δημοκρατία και στο βασικό ανθρώπινο δικαίωμα της ιδιοκτησίας.

Τα κόμματα, δε, που το επιβουλεύονται, φανερώνουν τις μύχιες επιδιώξεις τους τόσο για τα ανθρώπινα δικαιώματα, όσο και για τη δημοκρατία...

Για περισσότερα εδώ.


Έχεις δίκιο, δεν το συνυπολόγισα.
Από την απάντυη΄ση σου όμως καταλαβαίνω πως συμφωνείς με το πνεύμα του σχολίου μου.


Ότι φαγώθηκαν λεφτά από το μοναστήρι είναι προφανές. Το αν αξίζει να το αναφέρουμε ως μεγίστο σκάνδαλο, την ώρα που υπάρχουν το χρηματηστήριο, οι ολυμπιακοί (και η ολυμπιακή), η ζήμενς και πολλά άλλα είναι, φαντάζομαι, η απορία του αρχικού ποστ, και η δικιά μου


Μισό λεπτό.
ΤΟ αρχικό post δεν αναφέρεται στην περιουσία των ταμείων αλλα στις καταθέσεις του "κοσμάκη".
Ο οποίος "κοσμάκης", ναι μεν παρασύρθηκε αλλά συμετείχε όλο χαρά και ενθουσιασμό στο αρχικό party....
Επίσης η υποθεση του χρηματιστηρίου έφτασε στη δικαιοσύνη- η υπόθεση της ΔΕΚΑ αν θυμάσαι - και παραγράφηκε λόγω παρέλευσης προθεσμιών. ΑΛΛΑ, πολιτικά δεν πέρασε στο ντούκου , όπως ισχυρίζεται ο Α.Φ. και ήταν από τους λόγους πτώσης του Σημίτη.
Επίσης να θυμήσω πως η υπόθεση Πάχτα ήταν ισης αξίας με την υπόθεση Βατοπεδίου και επίσης είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις. ΤΟ πρόβλημα του αρθογράφου έγκειται στο ό,τι στο τωρινό σκάνδαλο εμπλέκεται ένα ,ας πούμε, τμήμα της εκκλησίας.
Αυτό είναι όλο.


@βάαλ

Δεν με νοιάζει τι είναι τα χρυσόβουλα και στην τελική χέστηκα.

Πάντα φιλομαθής.

Το θέμα είναι το εξής: αυτοί που σύμφωνα με εσένα θα έπρεπε να είναι πρώτοι στην αντίσταση της νεοταξίτικης λαίλαπας, είναι ίδιοι με όλους τους άλλους. Πουλάνε και αγοράζουνε τα πάντα σε μία χούφτα τελειωμένων.

Γιατί, είπε κανείς ότι οι παπάδες (και δη όλοι) είναι "πρώτοι στην αντίσταση της
νεοταξικής λαίλαπας"; Ποιός; Ο Λιακόπουλος;

Άλλο ότι η *ορθόδοξη παράδοση* ―ως μέρος της λαϊκής κοσμοθεώρησης― αποτελεί σημείο τριβής και αντίστασης και άλλο τι κάνει ο κάθε είς παπάς. Άσε που, στο κάτω κάτω, οι οικονομικές κομπίνες με οικόπεδα δεν είναι νεοτάξ φαινόμενο, είναι παλαιοταξ...

Αλλέως πως, οι σοσσιαλιστικές ιδέες π.χ. μπορεί να έχουν συγκεκριμένη και δη θετική επίδραση ακόμα και αν ο Στάλιν εκτελούσε κόσμο ή ο ΓΑΠ δεν στέκεται στο ύψος του ηγέτη της Σοσιαλιστικής Διεθνούς (χα!)...

@hollow_sky

Πάλι όμως ας μην ξεχνάμε, ότι ενώ το ηθικό είναι πάντοτε νόμιμο ...

Ισχύει αυτό; Νομίζω ότι ο νόμος άνετα θα μπορούσε να απαγορεύει κάτι το οποίο να θεωρείται γενικά αποδεκτό και ηθικό (κοινωνικά).

... το νόμιμο δεν είναι πάντοτε ηθικό.

Δεν αμφιβάλλω. Αλλά δεν συζητάμε για το θέμα του Βατοπεδίου, αυτό εκτός από ανήθικο είναι μάλλον και παράνομο ―και το ποστ εξάλλου το χαρακτηρίζει "απάτη του κοινού ποινικού δικαίου". Απλά, λέει και ότι το ευρύτερο θέμα των χρυσοβούλων (επί της γενικής αρχής) που ανακινήθηκε είναι άκυρο.

Συμφωνω με το παραπάνω.... δεν ξέρω αν ο αρθρογράφος θα εμείνει στο επιχείρημα αυτό στην περίπτωση που ένα ευρωπαϊκό δικαστήριο καταργήσει ας πούμε το άβατο το Αγ. Όρους....

Κάποιοι αμφισβητούν την ισχύ των χρυσοβούλων. Ο αρθρογράφος απαντάει ότι νομικώς ισχύουν σε όλη την Ευρώπη, αυτά και αντίστοιχα. Το επιχείρημα δεν είναι λοιπόν ότι ο νόμος έχει γενικά και πάντα δίκαιο, είναι ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση ο νόμος υπάρχει, επομένως η αμφισβήτηση είναι άκυρη ακόμα και με το σημερινό νομικό πλαίσιο.

Προσωπικά δεν έχασα ούτε μία δραχμή στο λεγόμενο σκάνδαλο του χρηματιστηριου- και σημειώνω πως τον Σημίτη και το κόμμα του δεν θέλω να τον βλέπω ούτε ζωγραφιστό. Αντιθέτως με τις ανταλλαγές στην δημόσια ακίνητη περιουσία- σκάνδαλο Βατοπεδίου- έχασα. Η διαφορά είναι εμφανής αν κάποιος δεν καταλαβαίνει , το συζητάμε.

Με το σκάνδαλο του χρηματιστηρίου χάθηκε μέγα μέρος τόσο της ιδιωτικής περιουσίας χιλιάδων συμπολιτών μας όσο και κρατικού χρήματος. Και βέβαια η φυτο-ευρωστία της ευρύτερης ελληνικής οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση βγήκες πολύ περισσότερο ζημιωμένος ως πολίτης -με συνέπειες που θα τις υφίσταται η χώρα για δεκαετίες- από ότι με την κοινή απάτη των οικοπέδων -μια από τις χιλιάδες παρόμοιες.

Επίσης η υποθεση του χρηματιστηρίου έφτασε στη δικαιοσύνη- η υπόθεση της ΔΕΚΑ αν θυμάσαι - και παραγράφηκε λόγω παρέλευσης προθεσμιών. ΑΛΛΑ, πολιτικά δεν πέρασε στο ντούκου , όπως ισχυρίζεται ο Α.Φ. και ήταν από τους λόγους πτώσης του Σημίτη.

Ο Σημίτης ξαναβγήκε πανυγηρικώς και έπεσε 4 και κάτι χρόνια αργότερα.

Επίσης να θυμήσω πως η υπόθεση Πάχτα ήταν ισης αξίας με την υπόθεση Βατοπεδίου και επίσης είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις. ΤΟ πρόβλημα του αρθογράφου έγκειται στο ό,τι στο τωρινό σκάνδαλο εμπλέκεται ένα, ας πούμε, τμήμα της εκκλησίας. Αυτό είναι όλο.

Διαβάζεις και τον καφέ, ή μόνο προθέσεις;

Γιατί ο αρθρογράφος γράφει συγκεκριμένα: "Η απάτη του Βατοπεδίου δεν είναι παρά μία μικρή, καθημερινή, συνηθισμένη απάτη, παρόμοια με αυτές που συμβαίνουνε κατά δεκάδες την ώρα αυτή που διαβάζεις . Δώσανε 10 οικόπεδα που κοστίζανε 5 και πήρανε 10 οικόπεδα που κοστίζανε 15. Απάτη, όμως οικονομικά και πολιτικά ασήμαντη, απάτη του κοινού ποινικού δικαίου.".


Ο οποίος "κοσμάκης", ναι μεν παρασύρθηκε αλλά συμετείχε όλο χαρά και ενθουσιασμό στο αρχικό party....

Ε καλά να πάθει τότε. άλλωστε έτσι πρέπει να είναι η οικονομία (για να μην πω για την κοινωνία). Ζούγκλα.
Βέβαια, δεν πάθαν μόνο αυτοί. Πάθαμε και εμείς, μιας και μέσω αυτής της διαδικασίας άλλαξε (προς το χειρότερο) η κοινωνικοπολιτική κατάσταση στην Ελλάδα. Ο κόσμος δεν έχασε μόνο τα λεφτά του αλλά και όποια έννοια ασφάλειας είχε.


"Κάποιοι αμφισβητούν την ισχύ των χρυσοβούλων. Ο αρθρογράφος απαντάει ότι νομικώς ισχύουν σε όλη την Ευρώπη, αυτά και αντίστοιχα. Το επιχείρημα δεν είναι λοιπόν ότι ο νόμος έχει γενικά και πάντα δίκαιο, είναι ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση ο νόμος υπάρχει, επομένως η αμφισβήτηση είναι άκυρη ακόμα και με το σημερινό νομικό πλαίσιο."

Προτείνω να αλλάξεις τον τίτλο του άρθρου λοιπόν από "Σκανδαλολογίες" σε "Αερολογίες".

Διαβάζεις και τον καφέ, ή μόνο προθέσεις;

ΔΙαβάζω τα "άρθρα" του συγκεκριμένου Α.Φ. στο blog σου εδώ και χρόνια.
Όπως και το συγκεκριμένο. Δεν είναι θέμα προθέσεων αλλα κειμένου.

"Αν η ιστορία του Βατοπεδίου είναι σκάνδαλο οικονομικό δεν με ενδιαφέρει." Έτσι γράφει.....

Όσο για τους καφέδες , τους αφήνω να τους διαβάσουν αυτοί που πιστεύουν στη βασκανεία και το μάτι, γιατί όπως λένε " το πιστεύει και η εκκλησία μας"


Προτείνω να αλλάξεις τον τίτλο του άρθρου λοιπόν από "Σκανδαλολογίες" σε "Αερολογίες".

Επί του συγκεκριμένου, κάτι;

"Αν η ιστορία του Βατοπεδίου είναι σκάνδαλο οικονομικό δεν με ενδιαφέρει." Έτσι γράφει.....


Και πολύ σωστά.

Εσένα σε ενδιαφέρει;

Είναι πόλιτικό ζήτημα με ενδιαφέρον;

Αίσθηση των μεγεθών, των προτεραιοτήτων και του τι μας πλασάρουνε οι εργολάβοι και οι καναλάρχες ως είδηση και το τι είναι πραγματικό ζήτημα έχουμε;

Αλλιώς θα περνάνε μερικά δις νέοι φόροι και θα μας παίρνουμε σύνταξη στα 90 και εμείς θα ασχολούμαστε με το τι είπε ο άλλος στη Μπεζεντάκου και ποιός έφαγε ποιό οικόπεδο...

Με αυτά τα κριτήρια ψηφίζουμε;


νομίζω ότι από ένα σημείοο κι έπειτα δεν έχεις δίκαιο.
αληθεύει ότι έχει σημασία ποιος λέει τι,
αληθεύει ότι οι ισχυροί αποπροσανατολίζουν το λαό -ή το προσπαθούν - με άλλα θέματα.

αλλά

1. και η εκκλησία είναι ένας από τους ισχυρούς. ίσως λιγότερο ισχυρός, αλλά ισχυρός.
2. αν κάτι είναι αλήθεια, δεν παύει να είναι ψεμα επειδή το λέει... ο διάβολος.
3. δεν αρκεί λοιπόν η καταγγελία πως "αυτά τα λεν για το αγιο όρος για να σκεπάσουν τα άλλα σκάνδαλα". αρκεί και η καταγγελία του αγιου όρους ώστε όλοι να κρίνονται δίκαια.

διαφορετικά ο καθένας φωνάζει για τα σκάνδαλα που τον συμφέρει να φωνάζει.


Σωστά όλα αυτά επί της αρχής, αλλά το ζήτημα δεν το σκάνδαλο αλλά, όπως λέει ο τίτλος του κείμενου, οι σκανδαλολογίες.

Το σκάνδαλο είναι από μόνο του καταδικαστέο. Οι σκανδαλολογίες όμως είναι καταδικαστέες στο πολλαπλάσιο. Γιατί κάνουνε πολιτική -και δεν πιστεύω να διαφωνείς ότι τα χρησιμοποιούν πολιτικά όλα αυτά- με αηδίες: το οικόπεδο που έφαγε η μονή, το ντιβιντι του Ζαχόπουλου, κλπ. Τα μεγάλα στην απέξω.

και η εκκλησία είναι ένας από τους ισχυρούς. ίσως λιγότερο ισχυρός, αλλά ισχυρός.

Έτσι το παρουσιάζουν αλλά από που προκύπτει; Ζούμε στην εποχή της ιεράς εξέτασης ή στην εποχή του παπά και του χωροφύλακα;

Ποια απόφαση με πολιτική σημασία για την χώρα επηρέασε η εκκλησία;

διαφορετικά ο καθένας φωνάζει για τα σκάνδαλα που τον συμφέρει να φωνάζει.

Αυτό ακριβώς προτείνω να κάνουμε. Να φωνάζουμε για τα σκάνδαλα που μας συμφέρει να φωνάξουμε. Δηλαδή αυτά που όντως μας επηρεάζουν.


το να γίνεται εύκολα αποδιοπομπαίος τράγος η εκκλησία για κάτι που όλοι κάνουν δεν οφείλεται τόσο στο ότι είναι λιγότερο ισχυρή από τα μμε ή ότι όντως-και άδικα λοιπόν- τα σκάνδαλά της είναι μικρότερα από τα άλλα. οφείλεται στο ότι είναι ο δάσκαλος που δίδασκε και νόμο δεν κρατούσε. ειδικά ο μοναχισμός. κανείς δεν περιμένει στα σοβαρά από τα μμε ή τα κόμματα να δείξουν το καλό παράδειγμα. μικρότερα πολύ τα εκκλησιαστικά σκάνδαλα, αλλά γίνονται για το λόγο αυτόν μεγάλα.

επαναλαμβάνω ότι ο ντόρος είναι εκ του πονηρού, για κομματικά ή άλλα συμφέροντα. αλλά όπως κατακρίνεται στο κείμενο η σκανδαλολογία θα πρέπει -με τον ίδιο τόνο- να καταδικάζεται και το σκάνδαλο.

"Έτσι το παρουσιάζουν αλλά από που προκύπτει; Ζούμε στην εποχή της ιεράς εξέτασης ή στην εποχή του παπά και του χωροφύλακα;"

δε ζούμε στις εποχές αυτές, αλλά η εκκλησία είναι ακόμη τμήμα της κρατικής ιδεολογίας, δεν μιλά, όταν μιλά, απλώς ως εκκλησία - άλλο αν αυτό δεν το κατανοεί.


"Ποια απόφαση με πολιτική σημασία για την χώρα επηρέασε η εκκλησία;"

προσπάθησε να επηρεάσει την απόφαση για τις ταυτότητες. δεν είναι ένα συμβολικό πράγμα με πολιτικές προεκτάσεις; δεν προσπαθεί μέσω ανθίμου και παλιά μέσω χριστόδουλου να επηρεάσει τη γνώμη για τα εθνικά; δεν έχει άποψη για τους γάμους των ομοφυλοφίλων ή την καύση των νεκρών - αναφορικά με το νομικό καθεστώς κι όχι απλώς ως θρησκεία;


"Να φωνάζουμε για τα σκάνδαλα που μας συμφέρει να φωνάξουμε. Δηλαδή αυτά που όντως μας επηρεάζουν."

και το σκάνδαλο αυτό μάς επηρεάζει, λιγότερο ή περισσότερο. δε νομίζεις;


Συμφωνώ με το αρχικό ποστ.