Ιδέες για έργα τέχνης
Αγαπητοί κύριοι και κυρίες παράγοντες,
σας παραθέτω μερικές ιδέες για installations. Οι περισσότερες είναι ξαναδούλεμα ορισμένων ιδέων που είχα πέρισυ, καθώς συμμετείχα σε ένα συνέδριο Βαλκάνιων Καλλιτεχνών [*]. Αν εγκρίνετε την κατάλληλη χρηματοδότηση πιστεύω πως θα έχω να παρουσιάσω τουλάχιστον δύο πολύ δυνατά έργα στην προσεχή έκθεση "Athens 2007".
- Ένας νεαρός αφοδεύει πάνω σε χριστιανικά σύμβολα. Από τα ηχεία ακούγεται το "Σε πότισα ροδόσταμο, με πότισες φαρμάκι" σε ερμηνεία γνωστής προοδευτικής πανεπιστημιακού. Ο νεαρός είναι ντυμένος Παπαφλέσας. Ένας προβολέας φωτίζει επίμονα τα αχαμνά του, όπου είναι γραμμένο: "Κάτω ο εθνικισμός" (τατουάζ; χένα; δεν έχω αποφασίσει ακόμη).
- Video installation: ένα μουνί σε γκρό πλάν. Ουρεί. Με σωλήνα κάτω από την οθόνη του προτζέκτορα, τα ούρα φαίνεται σαν να κυλάνε σε αυλάκι σκαμένο στο πάτωμα της γκαλερί και καταλήγουν σε λάκο στο σχήμα της Ελλάδας. Μέσα στο λάκο ένα χάρτινο καραβάκι επιπλέει. Το καράβι έχει Ευρωπαϊκή σημαία. (Είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσουμε πραγματικά ούρα).
- Ένα τραπέζι στην μέση της γκαλερί. Γύρω του στημένη μια μεσοαστική ελληνική οικογένεια που τρώει. Όλοι έχουν χιτλερικά μουστάκια, ακόμα και οι γυναίκες. Πίσω τους στην τηλεόραση προβάλεται λόγος του Χριστόδουλου εναλλασόμενος με γρήγορο μοντάζ με ομιλία του Παπαδόπουλου. Στα πιάτα τους, ελαφρώς ψημένο, τρώνε το νέο βιβλίο της ιστορίας της ΣΤ' Δημοτικού.
- Αγάλματα: γύρω γύρω μια σειρά 10-12 κοντοπίθαρων με εμφανή σημάδια διανοητικής καθυστέρησης. Άλλοι ντυμένοι με φουστανέλες και τσαρούχια, άλλοι με μπλουζάκια ΒΙΒΕΧΡΩΜ και σαγιονάριες οικοδόμου, γριές με τσεμπέρια, κλπ. Αντιπροσωπεύουν τον ελληνικό λαό. Στην μέση ο προοδευτικός διανοούμενος. Ήδη πανύψηλος, στέκεται ακόμη ψηλότερα από τον όχλο, πάνω σε μια στοίβα βιβλία του Ανδρουλάκη και της Δαμανάκη, εν είδει βάθρου. Ορισμένοι από τον όχλο είναι στημένοι όσαν να τον προσκυνάν, ενώ άλλοι (οι πλέον καθυστερημένοι, με έντονα πιθηκοειδή χαρακτηριστικά) αντιδρούν.
Δικός σας,
Lakis Lalakis,
Artist
- - - -
[*] Ο Λάκης εχει αναλάβει μία βαλκανική καντίνα και μοιράζει σάντουϊτς στις Πρέσπες, στην Αλεξανδρούπολι, στα μέρη πού οργανώνονται οι συναντήσεις και τα συνέδρια "συγγραφέων από τα Βαλκάνια". Κι όταν λέμε Βαλκανικός συγγραφεύς, κινηματογραφιστής, κοινωνικός επιστήμων κλπ σημαίνει ότι με κάθε ευκαιρία, θα γράφης, συστηματικά, και με ύφος κυνικό, περιφρονητικό, εκφράζοντας τήν βαθυτάτη αηδία σου που γεννήθηκες Ελλην, Βούλγαρος, Σέρβος. (Σημ. του Α.Φ)
7 σχόλια:
Λυπούμαστε αλλά τα έργα σας δε διακρίνονται για την οικονομία των μέσων τους. Είναι φλύαρα και απολύτως προφανή ως προς το "μήνυμά" τους. Θα πρέπει να προσπαθήσετε ξανά.
Δεν συμφωνώ με τον από πάνω.Δεν είναι αυτονόητα αυτά που αναφέρει ως μειονεκτήματα.Το Νο 2 είναι πολύ δυνατό.
Στο τρία -για μεγαλύτερη αφαίρεση και υπαινικτικότητα - να έχουν μουστάκι και φαλάκρα Παπαδόπουλου (ακόμα και οι γυναίκες) ,να ακούγεται ο εθνικός ύμνος και να προβάλλεται η σημαία να κυμματίζει (όπως έκλεινε το πρόγραμμα της ΥΕΝΕΔ).Επίσης ίσως πρέπει να υπάρχει υπαινιγμός -με κάποια μεγάλα οστά-ότι έχουν φάει άνθρωπο (τη συγγραφέα του βιβλίου της ιστορίας)
Το τελευταίο καλύτερα να είναι ζωντανό (με ερασιτεχνικές ερμηνείες,στημένο σε σκηνή με λαμπιόνια, ώστε να υπαινίσσεται σκετσάκι σοσιαλιστικού ρεαλισμού), και στη θέση του διανοούμενου ένας μονόλιθος (πολύ κακοφτιαγμένος,π.χ. από βαμμένο φελιζόλ) στην επιφάνεια του οποίου προβάλλεται η εικόνα του διανοούμενου που απαγγέλει Δαμανάκη, Ανδρουλάκη κλπ.
Λυπούμαστε αλλά τα έργα σας δε διακρίνονται για την οικονομία των μέσων τους. Είναι φλύαρα και απολύτως προφανή ως προς το "μήνυμά" τους. Θα πρέπει να προσπαθήσετε ξανά.
Μα κύριε παράγοντα, άλλοι και άλλοι έχουν επιχορήγηση με ακόμα προφανέστερα και πρόχειρα, εμένα βρήκατε να κόψετε; Δηλαδή τι θέλετε, να σας πάρει ο υπουργός τηλέφωνο για να προχωρήσει η δουλειά;
Το τελευταίο καλύτερα να είναι ζωντανό (με ερασιτεχνικές ερμηνείες,στημένο σε σκηνή με λαμπιόνια, ώστε να υπαινίσσεται σκετσάκι σοσιαλιστικού ρεαλισμού), και στη θέση του διανοούμενου ένας μονόλιθος (πολύ κακοφτιαγμένος,π.χ. από βαμμένο φελιζόλ) στην επιφάνεια του οποίου προβάλλεται η εικόνα του διανοούμενου που απαγγέλει Δαμανάκη, Ανδρουλάκη κλπ.
That's the spirit!
Εμπρός να φέρουμε την τέχνη στους κάφρους!
Πολύ σε... ελληνικό [σου-σου-]ρεαλισμό μού φέρνει ο... τεχνουργός Lalakis. Κάτι σε πιο light, για μας τα βαλκανοποιημένα γκλομπάλια, υπάρχει;
Αγαπητέ BFO, συγγνώμην για το άσχετο σχόλιο, αλλά επειδή δεν εμφανίζεται στης Μιραντολίνας (κάποιο τεχνικό πρόβλημα εικάζω), το κάνω εδώ:
"Έχω την "Ιστορία των Αισθητικών Θεωριών" του Beardsley δίπλα μου. Μπορείτε να με παραπέμψετε στη σελίδα που αποδεικνύει ότι το βίντεο της Στεφανή δεν είναι τέχνη;"
Φιλομαθής έφα: "Έχω την "Ιστορία των Αισθητικών Θεωριών" του Beardsley δίπλα μου. Μπορείτε να με παραπέμψετε στη σελίδα που αποδεικνύει ότι το βίντεο της Στεφανή δεν είναι τέχνη;"
If you have to ask, you will never know.
(When the musician Louis Armstrong was asked "What is jazz?", he replied: "If you have to ask, you will never know.")
Ο Lakis να πραγματοποιήσει αμέσως τα καλλιτεχνικά του σχέδια. Επιχορηγήστε τον καλλιτέχνη πάραυτα άτεχνοιοιοιοι!!!